dinsdag 23 februari 2016

Groei haar, groei (18)

Ben je je korte haren net zo beu als ik ? Wil je dat je haar veel groeit op korte tijd zodat je weer van lang haar kan genieten? Hier zet ik de tips en tricks om je haar in "no time" te laten groeien! Here we go!!!

Eerst wil ik het fabeltje dat je je haar elke 4/5 weken moet laten knippen, ontkrachten! Als je je haar goed verzorgt, hoeft het niet elke keer weer opnieuw geknipt te worden. Door je haar telkens weer te laten knippen, blijf je bezig. Nu kan je ook wat geld uitsparen! The key to succes is het verzorgen van je haar. En dat begint bij goede producten! Ik heb mijn shampoo en conditioner van Dermarolling voor 4,99 per stuk.


In deze shampoo en conditioner zijn de basisingrediënten oliën onder andere castorolie, kokosnootolie, avocado-olie en olijfolie. Allemaal natuurlijke oliën, super toch?

Maar nu to the point van deze post. Ik gebruik verschillende dingen om mijn haar sneller te laten groeien. Elke week gebruik ik een zelfgemaakt haarmasker. Het is een heel simpel maskertje :

  1. Neem een kom.
  2. Breek één ei in de kom.
  3. Voeg twee eetlepels olijfolie toe.
  4. Voeg twee eetlepels honing toe.
  5. EINDE
Doe nu het haarmasker op je haar , maar telkens maar één lepel. En masseer de massa goed in je haar en vooral op je hoofdhuid. Als je 3/4 op je hoofdhuid hebt gemasseerd, kan je de overschot verdelen over de rest van je haar. Daarna was je je haar gewoon zoals je altijd doet. Maar let op : krab de shampoo en conditioner niet in je haar, maar masseer het ! 

Wat ik voor de rest doe om mijn haar sneller te laten groeien is, is het elke dag masseren met olie. Niet met gewone olie, meer met olie op basis van argan! Elke ochtend en elke avond. Voor mij is het geen probleem dat de olie in mijn haar blijft, maar ik kan me voorstellen dat bij sommigen het haar wat vettiger wordt door de olie. Feel free om het uit te wassen! Het punt is gewoon dat je je hoofdhuid veel masseert en voedt! Hair Repair Oil Silk Anti-klit Spray en Hair Repair Oil Oil Therapy vind je in het Kruidvat voor 3,99 per flesje. 




Wat ik nog gebruik, surprise surprise, arganolie, weeral! Dit product gebruik ik voor de puntjes van mijn haar, zodat deze ook goed gevoed worden. Hiervoor gebruik ik maar drie druppeltjes. Dat is voldoende! Dit producut vind je op Dermarolling voor 3,99. 


Hopelijk hebben deze tips je een beetje geholpen en groeit je haar nu een stuk sneller! Veel succes!

Lots of love Chloë

1 opmerking:

  1. Ik wil ook langer haar, het is grotendeels een kwestie van geduld. Maar goede verzorging helpt ook veel!

    BeantwoordenVerwijderen